• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز:

یکی از مسئولیت های حوزه های علمیه فهم و درک اندیشه های امامین انقلاب است

  • کد خبر : 24997
  • 22 شهریور 1400 - 11:00
یکی از مسئولیت های حوزه های علمیه فهم و درک اندیشه های امامین انقلاب است
حجت الاسلام و المسلمین محدر: دشمنان این مرز و بوم نیز به این نکته مهم پی برده‌اند و اعتراف کرده‌اند که ترس ما از ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود «ولایت فقیه» است؛ یعنی قدرت ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود رهبری عالم، آگاه به زمان، شجاع، مدیر، مدبر و فوق العاده بصیر است که تمام دنیا را مبهوت تصمیمات درست و عالی خود کرده

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محدر مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز در افتتاحیه طرح کوثرانه گفت: در گام دوم انقلاب یکی از مسئولیت هایی که حوزه های علمیه بر دوش دارند فهم و درک از اندیشه ی امامین انقلاب است.

محدر ادامه داد: به همین منظور، با هدف آشنایی طلاب خواهر با اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان البرز با همکاری اداره کل تبلیغات استان بوشهر و اداره کل تبلیغات استان البرز دوره پژوهشی فرهنگی کوثرانه را برگزار می کند.

علت ترس دشمنان از انقلاب اسلامی

وی دلیلِ ترسِ دشمنان از انقلاب را ولایت خواند و بیان داشت: دشمنان این مرز و بوم نیز به این نکته مهم پی برده‌اند و اعتراف کرده‌اند که ترس ما از ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود «ولایت فقیه» است؛ یعنی قدرت ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود رهبری عالم، آگاه به زمان، شجاع، مدیر، مدبر و فوق العاده بصیر است که تمام دنیا را مبهوت تصمیمات درست و عالی خود کرده و به همین خاطر موجبات خشم دشمنان این مرز و بوم را فراهم آورده است. بنابراین  برای شکر این نعمت باید خود را در مسیر رهبری و عمل به فرمایشات ایشان قرار دهیم که در برخی از موارد این سخنان برای خواص نیز راه هایی را باز می کند.

سرفصل های دوره پژوهشی فرهنگی کوثرانه

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان البرز ضمن توصیه به اساتیدی که می خواهند پژوهش انجام دهند مبنا محور اقدام کنند، از توحید شروع کنند افزود: سرفصل ها و محتوای دوره پژوهشی فرهنگی کوثرانه بدین شرح می باشد: جایگاه ولایت فقیه در منظومه ی معارف دین، مروری بر کارکرد اجتماعی ولایت اهل بیت(علیهم اسلام)، مروری بر ادله اثبات ولایت فقیه در اقوال فقهای شیعه، آئین ولایت مداری در آیات و روایات اهل بیت(علیهم السلام)، تمدن سازی اسلامی و زمینه سازی ظهور آرمان انقلاب اسلامی، مدیریت فرهنگی از منظر رهبر معظم انقلاب، فضای مجازی از منظر رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم از منظر رهبر معظم انقلاب، برنامه ریزی راهبردی فردی و خانوادگی از منظر رهبر معظم انقلاب، زن از دیدگاه امامین انقلاب، امر به معروف و نهی از منکراز منظر رهبر معظم انقلاب، حجاب و عفاف از منظر رهبر معظم انقلاب، آشنایی با شخصیت رهبر معظم انقلاب.

محدر گفت: شرکت کنندگان پس از حضور در این دوره و آشنایی با موضوعات کاربردی در اندیشه امامین انقلاب و آموزش شیوه تدوین کتب موضوعی از بیانات امامین انقلاب می توانند در تدوین یک کتاب موضوعی در بیانات امامین انقلاب همراهی و همکاری کنند.

وی گفت: هر دوماه یک دوره برگزار می شود و به شرکت کنندگان گواهی رسمی تبلیغ موضوعی و پژوهشگری در بیانات امامین  انقلاب در حوزه های فوق الذکر داده خواهد شد.

باید خلاء گفتمان سازی و منظومه سازی اندیشه امامین انقلاب پُر کرد

مسئول پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان البرز سرکار خانم نجم الدینی ذیل مراسم افتتاحیه در پایان گفت: باید خلاء گفتمان سازی و منظومه سازی اندیشه امامین انقلاب پُر کرد. در این زمینه بیشترین دغدغه را باید طلاب حوزه علمیه و جامعه مدرسین داشته باشند. به همین جهت با انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر و اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز طرح کوثرانه آغاز شد. طلاب خواهر،  مدیران و اساتید حوزه های علمیه خواهران این ضروریت را

حس کردند و مجاهدانه، به مدت دو سال در این طرح با هدف آشنایی و بهره برداری از اندیشه امامین انقلاب و ایجاد یک سامانه موضوعی از بیانات رهبری برای محققان، مدیران و راهبران فکری تبلیغی شرکت کردند.

در پایان سرکار خانم سرپرست، معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان البرز تکمیل کرد: علاوه بر استفاده طلاب از برنامه های ممتاز فرهنگی مانند راهبرد فرهنگی، اعطای گواهی پژوهش گری، آشنایی با موضوعات تخصصی کاربردی در حوزه اندیشه امامین انقلاب، اعطای گواهی نامه تخصصی تبلیغ در حوزه بیانات امامین انقلاب، آموزش شیوه تدوین کتب موضوعی از بیانات امامین انقلاب و همراهی در تدوین یک عنوان کتاب موضوعی در بیانات امامین انقلاب را از مزایای طرح کوثرانه برشمرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24997

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.