• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
آیت الله اراکی در دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران مطرح کرد:

جایگاه زن و ظرفیت بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مغفول واقع شده است

  • کد خبر : 24345
  • 15 شهریور 1400 - 18:34
جایگاه زن و ظرفیت بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مغفول واقع شده است
ظرفیت بی بدیل بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی امروز مغفول واقع شده است و متاسفانه جایگاه متعالی زن و خانواده در اسلام جای خود را در جامعه ما به نگاه غربی به زن داده و منجر به مخدوش شدن جایگاه اصیل و مترقی زن در جامعه شده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین واحدی معاون حوزه های علمیه خواهران و مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در دیدار با آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، از تلاش مدیریت حوزه‏ های علمیه خواهران کشور در جانمایی نقش بانوان و جایگاه زن در ایجاد تمدن نوین اسلامی خبر داد.

وی، شهر قم را پایگاهی برای ایجاد مدارسی الگو برای حوزه‏ های علمیه خواهران کل کشور دانست و افزود: استفاده از شخصیت‏ های فرهیخته علمیِ قم فرصتی مغتنم در جهت دستیابی به این مهم است.

آیت الله اراکی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‏ های مدیریت حوزه‏ های علمیه خواهران در جهت تربیت و پرورش خواهران نخبه در علوم اسلامی، پرورش خواهران فاضله، بلیغ و متخصص در عرصه‏ های علوم تربیتی و فقه خانواده را از ضرورت‏ های امروز جامعه عنوان کرد و افزود: اگر بگوییم مباحث فقه تربیت و فقه خانواده از جهت اهمیت و تأثیر در پرورش انسان‏ های مؤمن با تمام ابواب فقهی دیگر اعم از عبادات و غیره برابری می کند و حتی کفّه به سوی مباحث فقه تربیت و فقه خانواده سنگینی می ‏کند سخن گزافی نگفته ‏ایم.

جایگاه زن در تربیت جامعه صالح و مومن

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه «زنان رهبران جامعه اند» این کلام را برگرفته از بینشی عمیق نسبت به جایگاه زنان در تربیت جامعه ای صالح و مؤمن عنوان کرد و گفت: ظرفیت بی بدیل بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی امروز مغفول واقع شده است و متاسفانه جایگاه متعالی زن و خانواده در اسلام جای خود را در جامعه ما به نگاه غربی به زن داده و منجر به مخدوش شدن جایگاه اصیل و مترقی زن در جامعه شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز تأسف از برخی ارزش انگاری‏های صدا و سیما نسبت به برخی مشاغل بانوان در جامعه و حقیر جلوه دادن جایگاه بانوی خانه دار، مقوله بیت و خانه را از مفاهیم بنیادین و متعالی تربیت اسلامی عنوان کرد و افزود: این رسالت و وظیفه خواهران فاضله و متفکره است تا نگاه مترقی اسلام به زن و خانواده را در جامعه تبیین و ترویج کنند.

در پایان خانم عزیزاللهی مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به تلاش های مستمر کادر مدیران حوزه‏ های خواهران در راستای ارتقای سطح علمی و بینشی طلاب خواهر از توفیقات خواهران فاضله در عرصه‏ های مختلف علمی خبر داد و گفت: رشته ‏های جدیدی توسط هیئت ‏های علمی حوزه های خواهران در دست تدوین است که پس از تصویب هیئت امنای حوزه ‏های علمیه خواهران به مدد الهی شاهد افق جدیدی در عرصه نقش آفرینی خواهران فاضله در علوم تربیتی و فقه خانواده خواهیم بود.

جایگاه زن

جایگاه زن

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24345
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

01تیر
حوزه غیر از سیاست چیزی نیست / همه‌ فقه ما از اول تا آخر قانونِ مدیریتِ جامعه است
مشروح سخنان آیت الله اراکی در دیدار جمعی از اساتید حوزه؛

حوزه غیر از سیاست چیزی نیست / همه‌ فقه ما از اول تا آخر قانونِ مدیریتِ جامعه است

04خرداد
ریشه برخی از انحرافات اخلاقی در سبک مسکن سازی غلط
آیت الله اراکی در دیدار با استاندار قم مطرح کرد؛

ریشه برخی از انحرافات اخلاقی در سبک مسکن سازی غلط

16فروردین
آغاز پذیرش داوطلب در حوزه های علمیه خواهران استان تهران
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران مطرح کرد؛

آغاز پذیرش داوطلب در حوزه های علمیه خواهران استان تهران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.