• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
روز گذشته برگزار شد:

آزمون مجازی پذیرش در حوزه های علمیه

  • کد خبر : 18929
  • 26 تیر 1400 - 21:03
آزمون مجازی پذیرش در حوزه های علمیه
آزمون داوطلبان ورود به حوزه های علمیه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت مجازی و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، با اشاره به برگزاری آزمون ورودی های حوزه های علمیه به صورت مجازی گفت: به دلیل وجود کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، طبق مصوبه ستاد پذیرش حوزه های علمیه، آزمون ورودی حوزه، امسال هم به صورت مجازی برگزار شد.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: این آزمون به صورت اختصاصی و در ۳ گروه تحصیلی متوسطه اول و دوم و دانشگاهی بود.

وی بیان داشت: این گروها شامل دانشجویان دارای بیش از ۳۰ واحد و فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و بالاتر؛گروه دوم شامل دانش آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم ودانشجویان دارای ۳۰ واحد و کمتر از آن و گروه اول، شامل دانش آموزان پایه‌های هشتم، نهم و دهم متوسطه است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: آزمون هر گروه از منابع تعریف شده و شامل ۵۰ سوال تستی چهار گزینه ای و در مدت ۱۰۰ دقیقه برگزار می گردد و حد اکثر زمان مجاز برای تاخیر در ورود به آزمون ۳۰ دقیقه می باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: این آزمون توسط تیم کارشناسی از یک ساعت قبل از شروع آزمون یعنی ۷ صبح از طریق شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۵۳۲۳ در ۱۰ خط تلفن پشتیبانی شده و پاسخگوی سوالات و اشکالات احتمالی ایشان هستند.

نتایج آزمون پس از جمع بندی و نهایی سازی از طریق سایت اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد  گفت: جهت آشنایی داوطلبان با محیط سامانه و نحوه برگزاری آزمون مجازی، در روز جمعه  ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ نیز آزمونی به صورت آزمایشی و همزمان برای همه گروه ها با موفقیت برگزار گردید.

معاون آموزش حوزه های علمیه اظهار داشت: داوطلبان جهت پذیرش نهایی در حوزه لازم است علاوه بر آزمون، در مراحلی دیگر همچون مصاحبه، مشاوره، دوره میثاق تربیتی و آموزشی شرکت و امتیاز لازم را در تمامی مراحل کسب نمایند.

وی افزود: آزمون ورودی به صورت متمرکز برگزار می شود ولی برنامه ریزی اجرائی دیگر مراحل در اختیار مدیریت های استانی است که در اغلب استانها در حال انجام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: از داوطلبان تحقیقات محلی و تست سلامت نیز به عمل می آید که احراز صلاحیت لازم در این دو موضوع هم الزامی است.

وی عنوان کرد: پس از طی مراحل مذکور و احراز شایستگی های لازم داوطلب به عنوان طلبه رسمی شناخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به افزایش آماری داوطبین ورود به حوزه نسبت به سال های قبل گفت: آمار ثبت نام برای پذیرش و تحصیل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نسبت به سال قبل وضعیت بهتری دارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: آمار مدارس پذیرنده داوطلب در ۳ گروه تحصیلی بیش از ۴۵۰ مدرسه هستند و میانگین معدل کلاسیک داوطلبان ورود به حوزه بالاتر از ۱۷ می باشد که نسبت به سنوات قبل رشد داشته است.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه گفت: با توجه به شناور بودن تقویم آموزشی، هر استان می تواند با توجه به اقتضائات منطقه ای خود شروع سال تحصیلی را مستقلا برنامه ریزی نماید.

گفتنی است داوطلبین ورود به حوزه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش در سایت اطلاع رسانی پذیرش می توانند به آدرس paziresh.ismc.ir و یا کانال ارتباطی در ایتا به آدرسhowzeh paziresh مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18929
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

01تیر
حوزه غیر از سیاست چیزی نیست / همه‌ فقه ما از اول تا آخر قانونِ مدیریتِ جامعه است
مشروح سخنان آیت الله اراکی در دیدار جمعی از اساتید حوزه؛

حوزه غیر از سیاست چیزی نیست / همه‌ فقه ما از اول تا آخر قانونِ مدیریتِ جامعه است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.