• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
حجت‌الاسلام حمید ایزدی:

بحث حجاب برای ایرانیان یک امر فرامذهبی است

  • کد خبر : 18658
  • 24 تیر 1400 - 9:24
بحث حجاب برای ایرانیان یک امر فرامذهبی است
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان: با مراجعه به تاریخ این مطلب نمایان می‌شود که قبل از ظهور اسلام در ایران، عموم جامعه نسبت به پوشش زنان و مردان توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام حمید ایزدی، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، از برگزاری غرفه‌ها و پاتوق‌های گفتگو با موضوع عفاف و حجاب در مشهد و سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: به مناسبت شهادت آمران به معروف در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مشهد و روز عفاف و حجاب، مدارس علمیه خواهران این حوزه در سطح مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی، غرفه‌های عفاف و حجاب برپا کردند.

وی با اشاره به اینکه مسأله حجاب یکی از ضروریات و مسائل اصلی دین برای مسلمانان است، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات به امر حجاب و عفت عمومی در قرآن کریم، سیره معصومین(ع)، علما و مراجع عظام تقلید، می‌طلبد که حوزه علمیه به این موضوع بپردازد و آن را در جامعه تبیین کند؛ بر همین اساس اقداماتی در هفته عفاف و حجاب با حمایت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان توسط مدارس علمیه خواهران در حال برگزاری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با اشاره به برگزاری نشست توجیهی نهضت پیشرفت بانوان و تواصی عفاف و حجاب که با حضور خانم بیدویی نژاد، معاون مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، خاطرنشان کرد: بحث حجاب برای ایرانیان یک امر فرامذهبی است و با مراجعه به تاریخ این مطلب نمایان می‌شود که قبل از ظهور اسلام در ایران، عموم جامعه نسبت به پوشش زنان و مردان توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

وی ضمن تأکید بر اینکه حجاب و عفت اجتماعی در بحث تحکیم بنیان خانواده بسیار حائز اهمیت است، گفت: نشست و کارگروه هم‌اندیشی اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران نیز، جهت بررسی معضلات، آسیب‌ها و روش‌های متفاوت جذب چهره به چهره برای نوجوانان و جوانان، برگزارشده است.

حجت‌الاسلام ایزدی، با اشاره به اینکه تمامی مدارس علمیه خواهران این حوزه از ۲۱ تیر به مدت یک هفته در عرصه‌ی فرهنگ‌سازی حجاب در جامعه فعالیت می‌کنند، افزود: نمایش با مضامین عفاف و حجاب و الگوپذیری از زندگی ائمه(ع) در رعایت حجاب، اجرای مسابقات فرهنگی به همراه جوایز، برگزاری دورهمی با موضوع خودشناسی و عفاف و حجاب و… از جمله اقدامات این گروه‌ها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، به برپایی غرفه‌ عفاف و حجاب با همکاری آستان قدس رضوی و اهدای هدیه به جوانان در سطح حریم مطهر رضوی اشاره و اضافه کرد: توزیع عکس نوشته با مضامین عفاف و حجاب در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، برپایی غرفه با مضامین عفاف و حجاب و پخش گیره روسری به نوجوانان، دل نوشته‌ پاکت تذکر هرروز به تعداد ۲۰۰ عدد در میدان شهدای مشهد، مشاوره و تذکر لسانی در جهت تشویق به رعایت حجاب و برپایی تریبون آزاد در پارک شهر سجاد شهرستان فریمان، از دیگر فعالیت خواهران و مبلغات این حوزه در هفته عفاف و حجاب است.

وی همچنین افزود: غرفه‌ پاتوق کتاب با معرفی کتاب‌های منظومه شهدا، اخلاقی، عفاف و حجاب، غرفه‌ی وقف در گردش با اهدای کتاب به مراجعین و مخاطبین شرکت‌کننده، تهیه‌ کارت‌پستال‌های دیجیتالی و …، در هفته‌ی عفاف و حجاب در حال اجرا و برگزاری است.

حجت‌الاسلام ایزدی در پایان با اشاره به همکاری مدارس علمیه خواهران در سطح مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی، ابراز کرد: غرفه‌ها و پاتوق‌های گفت‌وگو با موضوع عفاف و حجاب در مکان‌های مختلف مشهد ازجمله بوستان وفا در منطقه سرافرازان، ورودی بوستان بخارایی جنب برج سلمان در خیابان راهنمایی، ورودی پارک لاله میدان هشتصد در منطقه هفت‌تیر، پارک ملت در سایت ویژه بانوان و ورودی‌های امامت، بلوار سجاد و میدان آزادی، بوستان چهل بازه، حاشیه میدان‌های جانباز، احمدآباد و ۱۷ شهریور، باغ ملی، نبش چهارراه ورزش و مخابرات در شهرک غرب و …، از ۲۱ تیر به مدت یک هفته برگزار می‌شوند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18658
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

30آذر
سخنی کوتاه با متحصنین
28اردیبهشت
۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرد؛

۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!

29اسفند
مدیریت رها شده؛ علت به حاشیه رفتن مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.