• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها:

هر پیامی برای آیت الله اعرافی ارسال شود در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخ می دهد

  • کد خبر : 18554
  • 23 تیر 1400 - 13:32
هر پیامی برای آیت الله اعرافی ارسال شود در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخ می دهد
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت:‌یکی از ویژگی های منحصر به فرد مدیر حوزه های علمیه ارتباط خوب ایشان با افراد مختلف است؛ به نحوی که هر پیامی برای آیت الله اعرافی ارسال شود در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخی در مورد آن داده خواهد شد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در چهارمین نشست از سلسله نشست های تخصصی مدیران ستادی حوزه که با موضوع طرح ها و برنامه های تحولی در مراکز استانی برگزار شد، گفت: حوزوی کسی است که اولاً و بالذات آمده تا خود را تزکیه دهد و بسازد؛ بعد از کسب معارف الهی و عمل به آن ها همین عمل کردن باعث می شود مردم  جامعه نیز آن ها را بپذیرند.

وی افزود: سیره مستمره پیامبر اکرم(ص) این بوده که نماز جماعت را کوتاه به جا می آورده اند؛ این برای رعایت حال ضعفا بوده است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در جامعه زمان پیامبر که بویی از تمدن و فرهنگ صحیح نبرده بودند ایشان با خوش رفتار بودن توانستند تحول ایجاد کنند، مأموریت ماست که تزکیه معنوی شویم تا جامعه را تزکیه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: باید مواظب باشیم مصداق آیه « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالًا. الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا » نباشیم و به اشتباه فکر نکنیم راه درست را رفته ایم و این درحالی باشد که در مسیر باطل حرکت کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه نقش قائم مقام بیشتر اجرایی است افزود: قائم مقام باید پیگیر مسائل واسپاری شده به استان ها باشد، برای پیگیری مسائل استان ها مدارس علمیه کشور را به ۶ بخش تقسیم کردیم و مدیر محترم حوزه های علمیه نیز موافقت نمودند؛ برای هرکدام از این ۶ منطقه یک مدیر و چند کارشناس تعیین شده است تا امور واسپاری شده را مورد پیگیری جدی قرار دهند.

مدیران باید مربی تربیتی باشند

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای ما این است که مدیران مدارس علمیه مربی تربیتی باشند؛ با این نگاه می توانیم شاهد تحولات بسیار مفیدی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ضمن تأکید بر لزوم تبعیت از سیره علمای حوزه افزود: می بایست با الگوگیری از سیره علمای بزرگ حوزه های علمیه در تربیت طلاب و امر تهذیب و تزکیه معنوی آنان تلاش جدی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد مدیر حوزه های علمیه ارتباط خوب ایشان با افراد مختلف است؛ به نحوی که هر پیامی برای آیت الله اعرافی ارسال شود در کمتر از ۱۲ ساعت پاسخی در مورد آن داده خواهد شد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه عنوان داشت: مدیر مدرسه علمیه مانند پدر برای طلاب است؛ هرگز نباید مدیر فرزندانش را از جهت تربیتی رها کند و باید برای این امر وقت ویژه ای بگذارد.

وی در پایان افزود: تقویت کادر به معنای تربیت نیروی توانمند برای میدان عمل می باشد؛ برای این موضوع برنامه ریزی هایی شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18554
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.