• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
آیت الله بنیادی مطرح کرد:

ساخت واکسن کرونا در کشور، نمونه تلاش مقدس و سعی مشکور

  • کد خبر : 18238
  • 20 تیر 1400 - 15:34
ساخت واکسن کرونا در کشور، نمونه تلاش مقدس و سعی مشکور
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه: توانمندی و تلاش مستمر در ساخت واکسن کرونا در داخل کشور و استفاده رهبر معظم انقلاب از واکسن داخلی و تحسین عموم مردم، نشان‌دهنده عظمت این کار بزرگ است که در این مقطع حساس جوهره‌ دینی و ملی محققین و متخصصین کشورمان در عرصه سلامت معلوم و آشکارتر از همیشه شده است.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله بنیادی با اشاره به موضوع «ساخت واکسن کرونا در کشور نمونه تلاش مقدس و سعی مشکور» گفت: ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان، علاوه بر ایجاد افتخار و غرور ملی، دارای جنبه‌های دینی نیز می‌باشد؛

در همین مورد حفظ کرامت انسان‌ها، اندیشه خودباوری و «سعی مقدس» و «سعی مشکور» برخی از جنبه‌هایی است که صراحتاً در آیات قران کریم به آنها پرداخته شده است، این مهم در زمانی که دیگر کشورهای سازنده این واکسن با نگاه طبقاتی و تحقیرآمیز با ملت‌ها همراه می‌شود، ماهیت «جهاد علمی» نیز به خود می‌گیرد که قداستی بیشتر پیدا می‌کند که پیمایش این تفکر می‌تواند تمام عرصه‌های خدمت به جامعه و کشور را شامل شود.

سعی و تلاش مقدس در قرآن کریم

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه  ادامه داد: از آیات معروف قرآن کریم که در قالب قاعده عام در سعی و تلاش در امور معنوی و مادی به آن استناد می‌شود،‌ آیات ۴۰ تا ۴۳ سوره مبارکه نجم می‌باشد؛

«وَ أَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَیٰ – وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَیٰ – ثُمَّ یُجْزَاهُ الْجَزَاءَ الْأَوْفَیٰ – وَأَنَّ إِلَیٰ رَبِّکَ الْمُنْتَهَیٰ». توجه معانی این آیات که علو درجات و رسیدن به توفیقات دنیوی و اجر و مقامات ٱخروی در گرو تلاش و سعی انسان‌ها است تا نتیجه آنچه را که برای آن تلاش کرده‌اند را خواهند دید و پاداش الهی شامل حالشان خواهد شد، ظهور در یک قاعده کلی دارد که برای رسیدن به اهداف و مقاصد ارزشمند که انسان‌ها برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنند و در نزد خداوند مأجور و تلاش‌شان مشکور می‌باشد.

اهداف مقدس، عمل انسان‌ها را مقدس می‌کند

این استاد حوزه با بیان این که انسان‌ها با چه نیت و هدفی کارهای خود را انجام می‌دهند، بیان داشت: همین مسئله شکل و باطن اعمال آنها را مشخص می‌کند که با عناوینی مانند «عمل صالح» «کار خیر» «احسان» «فعل معروف» هم در معارف دینی و الهی شناخته می‌شوند که میزان ارزشمندی عمل نیک انسانها نسبت به یکدیگر، به خلوص نیت و مقدار نفعی که به دیگران می‌رسد بیشتر می‌شود که گاه از یک کار کوچک به یک جهاد بزرگ تبدیل می‌شود.

اقدام برای نجات انسانها از خطرات، جهاد بزرگ محسوب می‌شود

وی با استناد به فراز آیه ۳۲ سوره مائده اضافه کرد: به استناد این فراز از آیه شریفه ۳۲ سوره مائده «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» حیات بخشیدن به جان یک انسان از بزرگترین اعمال انسانها به بزرگی نجات تمامی انسانها است که ابعاد بزرگی این عمل و آثاری که بر آن مترتب می‌شود را در منظومه معرفتی دینی به خوبی نشان می‌دهد.

در واقع زیادت تعهد انسانها به سلامتی و محافظت از حیات دیگران،‌ مأموریتی به وسعت حیات تمامی بشریت می‌باشد که حقیقت بینش دینی در اهمیت حقوق انسانها که مهمترین آنها حق حیات می‌باشد را نشان می‌دهد و این همان عمق فرهنگ متعالی اسلام در پاس داشتن حقوق انسانها می‌باشد.

تلاش برای ساخت واکسن و داروی کرونا، در زمره تلاش مقدس و سعی مشکور می‌باشد

حجت الاسلام والمسملین بنیادی گفت: یقینا تلاش و موفقیت دانشمندان کشورمان در ساخت واکسن ویروس کرونا در برهه کنونی که  مشکلات تحریم و خوی بی‌رحمی کشورهای استکباری موجب عدم دسترسی مردم به این واکسن بود

و هم‌چنین تلاش بی‌وقفه علمی و عملی برای ساخت واکسن در داخل کشور، از مصادیق بارز تلاش مقدس و  سعی مشکور می‌باشد که علاوه بر توان محققان کشورمان موجب ایجاد خودباوری و  امیدواری به توان داخلی و پیشرفت در دیگر عرصه‌های تولید و نیازهای کشور جامعه می‌باشد و مهم‌تر آنکه افتخار و عزت ملی را در در سطح بین‌الملل نمایان کرد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: به هر صورت توانمندی و تلاش مستمر در ساخت واکسن کرونا در داخل کشور و استفاده رهبر معظم انقلاب از واکسن داخلی و تحسین عموم مردم، نشان‌دهنده عظمت این کار بزرگ است که در این مقطع حساس جوهره‌ی دینی و ملی محققین و متخصصین کشورمان در عرصه سلامت معلوم و آشکارتر از همیشه شد و حقاً اینان برازنده  و مصداق آیه شریفه «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» و عنوان معنادار «مدافعان سلامت» می‌باشند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18238
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

27فروردین
برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!
نگرانی طلاب و ضرورت توجه مسئولین حوزه علمیه؛

برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.