• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
در گفتگو با مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) مطرح شد؛

از ترویج مکتب حاج قاسم تا حمایت از دانش آموزان محروم در یک کانون مسجدی

  • کد خبر : 26035
  • 01 مهر 1400 - 13:52
از ترویج مکتب حاج قاسم تا حمایت از دانش آموزان محروم در یک کانون مسجدی
تلاش کرده ایم مکتب سردار دل ها را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم و نگاه و هدف شهید سلیمانی که خود را مطیع و فدای رهبر انقلاب می دانست و همواره تاکید داشت اگر می خواهیم کشورمان پیشرفت کند، باید مطیع مقام معظم رهبری باشیم، ترویج دهیم

به گزارش صدای حوزه، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مراکزی هستند که در جوار خانه های خدا برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی ایجاد شده اند. لذا در زمانه ای که نسل های جوان و نوجوان دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان را درک نکرده اند، این کانون ها می توانند در کنار انجام فعالیت های فرهنگی و هنری بهترین مراکز برای تروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند. یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد که در توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس فعالیت دارد،کانون رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) واقع در دهکده المپیک است که تلاش دارد که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد.

حسین قاسمی مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع)، در گفت و گویی با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) واقع در منطقه المپیک در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: کانون رهپویان وصال از ابتدای تاسیس تاکنون تلاش کرده است، در حوزه دفاع مقدس، فعالیت های مذهبی، دفاع و صیانت از نظام و انقلاب اسلامی، برنامه هایی را برای جوانان و نوجوانان تدارک ببیند.

یکی از رویکردها و برنامه های کانون رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) در طول فعالیت خود رونمایی از کتیبه«سردار دل‌ها،حاج قاسم سلیمانی» در میدان المپیک تهران بوده است، مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) در این زمینه گفت: این کتیبه با مضمون سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی و وصیتنامه سردار دل‌ها در مورد مقام معظم رهبری و اطاعت پذیری از ولایت فقیه است،کتیبه در یک محل پرتردد در چهار راه اصلی میدان المپیک تهران که روزانه یک میلیون نفر در آنجا تردد دارند، نصب شده است، تا از این طریق گامی در جهت ترویج مکتب شهید سلیمانی برداریم.

قاسمی یکی دیگر از رویکردهای کانون رهپویان وصال را ترویج مکتب شهید سلیمانی معرفی و خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم مکتب سردار دل ها را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم و نگاه و هدف شهید سلیمانی که خود را مطیع و فدای رهبر انقلاب می دانست و همواره تاکید داشت اگر می خواهیم کشورمان پیشرفت کند، باید مطیع مقام معظم رهبری باشیم، ترویج دهیم، این کانون برای آینده نیز بنا دارد،در منطقه چیتگر فعالیت های فرهنگی با محوریت شهید سلیمانی انجام دهد، ضمن اینکه قرار است،کتیبه شهدای هسته ای از جمله شهید فخری زاده را در این مکان به زودی جانمایی کند. 

یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال در جذب نوجوانان به مسجد تشکیل تیم باشگاه ورزشی بوده است، به گفته قاسمی کانون با فعالیت این باشگاه ورزشی توانست، نوجوانان بسیاری را جذب مسجد نماید و از این طریق آنها در فعالیت های کانون فرهنگی هنری حضور فعالی داشته باشند.

 قاسمی پیرامون برنامه های باشگاه فرهنگی ورزشی نام آوران این کانون گفت: این باشگاه دوره هایی در رشته های آموزش پایه، اصولی و حرفه ای فوتبال، تکواندو، دومیدانی، ووشو، شطرنج و آزمون های آمادگی جسمانی دوره هایی برگزار می کند.

وی بیان کرد: با شروع برنامه های اوقات فراغت کانون رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) در رشته های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی، تقویتی و تفریحی همراه با اردوهای سیاحتی و زیارتی برای نوجوانان وجوانان دوره آموزشی برگزار کرده است. این دوره آموزشی برای ردهای سنی نونهالان ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال، نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ سال، جوانان ۱۶ تا ۱۸ سال و ۱۹ تا ۲۱ سال بوده است.

وی به برنامه های هفته دفاع مقدس کانون رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) اشاره کرد و افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس قرار است از ۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به همت این کانون در منطقه چیتگر و مقابل مسجد برپا شود و کتاب های مرتبط با دفاع مقدس با تخفیف ۲۵تا ۴۵ درصدی عرضه شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) خاطر نشان کرد: در کنار این نمایشگاه دو غرفه «سلامت» و «سبک زندگی» نیز راه اندازی کرده ایم و در زمینه مشاوره سلامت، طب سنتی و خدمات بهداشتی به مردم خدمت رسانی می نماییم.

کانون رهپویان وصال مسجد امام جعفرصادق(ع) از زمان شیوع بیماری کرونا در بحث خدمت رسانی به اهالی محله نیز فعالیت های گسترده ای انجام داده است. قاسمی در این رابطه گفت: غربالگری از خانواده ها، ارایه خدمات به بیماران کرونایی، توزیع ۴هزار بسته بهداشتی، توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی و توزیع گوشت قربانی به گارگران و محرومین و نیز اهدای نوشت افزار و لوازم التحریر به دانش آموزان بخشی از خدماتی است که توسط این کانون در دوران کرونا ارایه شده است. علاوه بر آن در ایام عزاداری ماه محرم بیش از ۲ هزار غذای گرم میان اقشار محروم توزیع گردید و قرار است به مناسبت دهه آخر ماه صفر نیز این خدمات دوباره ارایه گردد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26035
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

07آذر
مسجد گره‌گشای روستای زندآباد
اشتغال، ازدواج و حل مشکلات جوانان دغدغه این امام محله است؛

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد

04خرداد
هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است
نشست بررسی نسبت هیأت و مسجد و طراحی سیاستگذاری مطلوب؛

هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.