• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

11
در رابطه با اجرای برنامه جراحی اقتصادی دولت؛

پروتکل رفتار اقتصادی عقلانی در شوک های قیمتی

  • کد خبر : 42811
  • 25 اردیبهشت 1401 - 11:59
پروتکل رفتار اقتصادی عقلانی در شوک های قیمتی
مقصودی: چند روز صبر کنید و مصارف غیر فوری خود را به تاخیر بیاندازید. برای نیازهای فوری، کالا را بیش از حد معمول خریداری نکنید؛ بلکه تلاش کنید کمتر از آن تهیه کنید.

به گزارش صدای حوزه، دکتر حمیدرضا مقصودی به بهانه اجرای برنامه جراحی اقتصادی اخیر که از سوی دولت در حال انجام است، توصیه هایی را در قالب پروتکل رفتار اقتصادی عقلانی در هنگامه ورود شوک های قیمتی به رشته تحریر درآوره است که در ادامه می خوانیم:

می دانید که من موافق اجرای این سیاست نبوده و نیستم. اما حالا که شده، این توصیه ها را هر طوری است منتقل کنید به مردم:

پروتکل رفتار اقتصادی عقلانی در شوک های قیمتی

۱- چند روز صبر کنید و مصارف غیر فوری خود را به تاخیر بیاندازید. اگر بازارها شلوغ شود (که می دانم شده است) قیمت چند روز آینده، از آنچه انتظار دارید گرانتر و غیرقابل کنترل تر خواهد شد.

۲- به شایعات در مورد قیمت ها توجه نکنید. شایعه سازان از هرج و مرج قیمتی بیشتر، منفعت بیشتری می برند.

۳-برای نیازهای فوری، کالا را بیش از حد معمول خریداری نکنید. بلکه تلاش کنید کمتر از آن تهیه کنید. چون به هر ترتیب بسیاری از مردم به دلیل نگرانی، تذکرات ما را توجه نمی کنند و فشار تقاضای بالایی را ایجاد می کنند.

۴- به عنوان فعال اقتصادی، برای جبران اختلالی که در فعالیت اقتصادی شما ایجاد می شود (مثل افزایش قیمت مواد اولیه) کمی صبور باشید و چند روز مهلت دهید که گرد و غبار سفته بازان بخوابد تا درست تصمیم بگیرید.

۵- سعی کنید خود را اندکی به تغافل بزنید. در بحث های اقتصادی کمتر شرکت کنید و فوروارد کردن پیام های سیگنال دهنده قیمت های بالاتر را متوقف کنید.

۶- دیری نخواهد پایید که قدرت خرید دوباره تا حدی تعدیل می شود و به وضعیت قبل از شوک باز می گردد. دولت هم با یارانه کمک می کند که این زمان با سرعت بیشتری طی شود. لذا تصمیماتی که اثرات بلندمدت دارند را به سرعت اتخاذ نکنید. علی الخصوص تصمیماتی که منتهی به تعطیلی کسب و کار می شود.

۷- اگر چه فاصله قیمتی کالای ایرانی و خارجی کم می شود، اما این کم شدن را بهانه مناسبی برای خرید کالای خارجی قرار ندهید.

می دانم اجرای این پروتکل ها سخت است. اما اجرا نکردن آن ها وضعیت را ناهنجارتر می کند.

بیشتر بخوانید:

هر ماه تاخیر در حذف ارز ترجیحی، ۳۸هزار میلیارد تومان یارانه مردم را هدر می داد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42811
  • نویسنده : حمیدرضا مقصودی

مطالب مرتبط

26شهریور
«امید معکوس» مصطفی ملکیان
14مرداد
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی؛ بعثت عدالت

دفاعی عقیم و پرهزینه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.