• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
پیش بینی صندوق بین المللی پول:

رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران به همراه کاهش رشد تورم

  • کد خبر : 41398
  • 31 فروردین 1401 - 10:49
رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران به همراه کاهش رشد تورم
صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را از رشد اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۲ کاهش داد و رشد ۳درصدی، تورم ۳۲.۳درصدی و نرخ بیکاری ۱۰.۲درصدی را برای اقتصاد ایران در این سال پیش‌بینی کرد.

به‌ گزارش صدای حوزه، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصاد دنیا در سال جاری و سال آینده میلادی برابر با ۳٫۶ درصد باشد یعنی به ترتیب ۰٫۸ و ۰٫۲ درصد کمتر از آنچه در ژانویه تخمین زده‌شده بود.

صندوق بین‌المللی پول در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا را حدود یک درصد پایین آورد و آن را نتیجه جنگ اوکراین اعلام کرد. این صندوق هشدار داد تورم یک خطر واضح‌ در بسیاری کشورهاست.

جنگ تورم را بیش‌از پیش بالا می‌برد

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین دورنمای اقتصاد دنیا اعلام کرد جنگ تورم را بیش‌از پیش بالا می‌برد و هشدار داد سخت‌تر شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه و هدف قرار دادن صادرات انرژی آن، باعث کاهش بیشتر تولید جهانی می‌شود.

 این صندوق یکی دیگر از دلایل کاهش رشد اقتصاد دنیا را کند شدن روند رشد اقتصاد در چین به‌خاطر تشدید قرنطینه‌های کرونایی اعلام کرد.

در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است: «افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و سایر کالاها باعث ناآرامی‌های اجتماعی مخصوصاً در کشورهای آسیب‌پذیر درحال‌توسعه می‌شود».

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصاد دنیا در سال جاری و سال آینده میلادی برابر با ۳٫۶ درصد باشد یعنی به‌ترتیب ۰٫۸ و ۰٫۲ درصد کمتر از آنچه در ژانویه تخمین زده شده بود. دلیل این پیش‌بینی تأثیر مستقیم جنگ بر روسیه و اوکراین و پیامدهای آن برای اقتصادهای دنیاست.

انتظار می‌رود رشد میان‌مدت اقتصاد دنیا تا ۳٫۳ درصد پایین بیاید، این رقم در دوره بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ برابر با ۴٫۱ درصد و در ۲۰۲۱ برابر با ۶٫۱ درصد بود.

صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند تولید ناخالص داخلی اوکراین ۳۵ درصد در سال جاری میلادی کاهش یابد و تولید روسیه ۸٫۵ درصد پایین بیاید، به‌این‌ترتیب اقتصاد اروپای در حال توسعه که این دو کشور را هم در بر می‌گیرد، ۲٫۹ درصد راکد می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در صورت تحریم صادرات انرژی روسیه، تولید ناخالص داخلی این کشور تا ۲۰۲۳، ۱۷ درصد کاهش یابد.

جنگ روسیه در اوکراین باعث یک بحران بشردوستانه

این صندوق اعلام کرد جنگ روسیه در اوکراین باعث یک بحران بشردوستانه در شرق اروپا شده و حدود ۵ میلیون اوکراینی را به کشورهای همسایه سرازیر کرده است.
کاهش عرضه نفت و گاز و فلزات توسط روسیه و پایین آمدن عرضه گندم و ذرت که در هر دو کشور روسیه و اوکراین تولید می‌شود، قیمت‌ها را به‌شدت در اروپا، قفقاز و آسیای مرکزی، خاورمیانه و شمال آفریقا بالا برده‌ و تمام خانواده‌های کم‌درآمد در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

صندوق بین‌المللی پول تورم در کشورهای توسعه‌یافته را در سال جاری میلادی ۵٫۷ درصد و در بازارهای نوظهور و کشورهای درحال‌توسعه ۸٫۷ درصد پیش‌بینی می‌کند که به‌ترتیب ۱٫۸ و ۲٫۸ درصد نسبت‌به آنچه در ژانویه تخمین زده شده بود افزایش دارد.

پیش‌بینی رشد ۳درصدی اقتصاد ایران

این نهاد بین‌المللی همچنین رشد ۳درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده است که نسبت به رشد ۴درصدی سال قبل ۱ درصد کاهش خواهد داشت.

پیش‌بینی شده است نرخ تورم ایران در سال جاری کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به ۳۲٫۳ درصد برسد. نرخ تورم ایران در سال پیش از آن ۴۰٫۱ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش وضعیت تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۲۲ بهبود خواهد یافت. در حالی که سال گذشته تراز حساب‌های جاری ایران معادل ۲ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است این رقم برای سال جاری معادل ۳٫۵ درصد جی‌دی‌پی پیش‌بینی شده است.

صندوق بین‌المللی پول نرخ بیکاری در سال جاری را ۱۰٫۲ درصد پیش‌بینی کرده است، این رقم در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۹٫۸ درصد اعلام شده بود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41398
  • منبع : کیهان

مطالب مرتبط

02مهر
غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان
خروش مردم ایران علیه اغتشاشگران؛

غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان

01خرداد
تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است
امام جمعه شهر دهلی هندوستان در قم؛

تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.