• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
عهدنامه فعالین صنعت نوشت افزار در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری؛

حضرت آقا از حمایت شما با تمام وجود ممنون و قدردانیم

  • کد خبر : 40280
  • 18 فروردین 1401 - 11:00
حضرت آقا از حمایت شما با تمام وجود ممنون و قدردانیم
فعالین صنعت نوشت افزار در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری و حیاتی شماردن نوشت افزار به عنوان یک کالای مهم در قالب عهدنامه نکاتی را مطرح کرده و استمرار و تداوم هرچه بیشتر این جریان تاکید کردند.

به گزارش صدای حوزه، فعالین صنعت نوشت افزار در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری و حیاتی شمردن نوشت افزار به عنوان یک کالای مهم در قالب عهدنامه نکاتی را مطرح کرده و استمرار و تداوم هرچه بیشتر این جریان تاکید کردند.

جریان نوشت‌افزار ایرانی پس از آنکه از سال ۱۳۹۱ توسط فعالان این صنعت شکل گرفت، توانست با تلاش‌های شبانه‌روزی فعالانش با تولید میلیون‌ها محصول نوشت‌افزار ایرانی اسلامی بخشی از این بازار را از آن خود کنند به طوری که امروزه بیش از ۵۰% این بازار را نوشت افزار ایرانی تشکیل می‌دهند و ۸۰% مخاطبین آن از نوشت افزار ایرانی رضایت کامل دارند. این جریان در طی این سال‌ها تلاش کرده است تا جهت ساماندهی مراکز تولید و توزیع، رفع موانع قانونی، توسعه فعالیت‌های این حوزه، شناسایی نقاط قوت و ضعف مراکز، تلاش در تقویت قوت‌ها و اصلاح ضعف‌ها، افزایش فعالان و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات گام بردارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۰۸/‏۱۱/‏۱۴۰۰‬ با صدور پیامی خطاب به فعالین این صنعت، مسیر ده ساله رشد جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی را این گونه توصیف نمودند:

«بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

نوشت‌افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است. تولید باکیفیت آن نیز برای کشور تولیدکننده، مایه‌ی افتخار است. از اینکه مجموعه‌هایی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گام‌های موفقیت‌آمیز برداشته‌اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. توفیقاتتان مستدام باد ان‌شاءالله.»

در همین راستا، فعالین صنعت و جریان بنا بر تکلیف بر خود واجب دانستند تا جهت حفظ مسیر و رشد روزافزون و همزمان با شروع دهه دوم، در پاسخ به پیام رهبری در قالب عهدنامه نکاتی را مطرح کرده و بر استمرار و تداوم هر چه بیشتر این جریان تاکید نمایند.

متن عهدنامه به شرح زیر است:

«باسم رب القلم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

با عرض سلام و تحیات الهی

ده سال پیش حرکتی آغاز شد تا بازار نوشت افزار کشورمان که در اشغال کامل محصولات خارجی بود آزاد شود! مجاهدتی شبانه روزی، سخت و بی پایان صورت گرفت تا بازارمان رنگ پرچم پرافتخار ایران را به خود بگیرد. امروز باگذشت یک دهه، شاهد شکسته شدن زنجیره محاصره‌ایم؛ از تولید دو برابری محصولات باکیفیت ایرانی در قالب صدها تولیدکننده؛ تا محتوای ایرانی اسلامی که حالا جای خود را در بازار بازکرده است.

پیام حضرتعالی که در بخشی از آن مرقوم فرموده‌اید صنعت نوشت افزار کشور، افتخارآفرین شده و از آن خرسندید جانی تازه در وجودمان دمید تا همچنان سرتا پا شوق و با همت و اراده پولادین مسیر را ادامه دهیم. نیک میدانیم در ابتدای مسیر هستیم و راهی طولانی در پیش داریم. عهد بسته‌ایم تا آخرین لحظه در مسئولیت تاریخی و مقدسی که به دوشمان محول کردید سربازی کنیم. برای نقشه راه آینده مان قدم‌های سه گانه ای تعریف کرده‌ایم:

اول؛ در دهه پیش رو مسیر بومی سازی صنعت نوشت افزار را تا مرز خودکفایی کامل و دسترسی آسان همه خانواده‌های ایرانی به سبد نوشت افزار باکیفیتِ تولید داخل و دارای محتوای ایرانی اسلامی پیش ببریم. همچنین قدم‌هایمان را فراتر از مرزها گذاشته، قطب تولید نوشت افزار منطقه شده و پرچم نوشت افزار ایرانی را در سطح بین المللی به اهتزاز در بیاوریم و این بار در سطح جهانی مایه افتخار ایران و ایرانیان باشیم.

دوم؛ در شرایط امروز که جنگ تمام عیار اراده‌ها در حال وقوع است و دشمن با تمام توان خود به صحنه آمده تا با فشار اقتصادی و عملیات رسانه‌ای به گمان خود، کار را بر این ملت و انقلابش سخت کند نیاز است تا جوانان انقلابی و غیرتمند در عرصه اقتصاد و تولید وارد میدان شده و نقش آفرینی داشته باشند. پیام حضرتعالی به مناسبت ده سالگی جریان نوشت افزار و همچنین بیانات حضرتعالی در دیدار با هیئت دولت (۰۷/۰۶/۱۳۹۷) و همچنین فعالان نوشت افزار ایران اسلامی را مصداق جهاد تبیین میدانیم و با تمام وجود این جهاد را ادامه می‌دهیم تا الگویی باشیم مثال زدنی.

با ابزار هنر و رسانه به جوانان این مرز و بوم نشان دهیم می‌توانند همچون سال‌های دفاع مقدس به نبرد با موانع اقتصاد و تولید بروند و با ورود به عرصه تولید و حمایت از رزمندگان اقتصادی “نهضت مردمی تولید” را آغاز کرده و با حل یک به یک مسائل، مقدمات جهش اقتصادی کشور را فراهم آورند. نیک میدانیم این همان نقشی است که باید حلقه‌های میانی در میانه میدان ایفا کنند.

سوم؛ در دنیای امروز، الگوهای رسانه‌ای با ورود به همه عرصه‌های سبک زندگی، تمامی اعتقادات، باورها و روح و روان خانواده‌ها بالأخص کودک و نوجوان را تسخیر نموده‌اند. این موضوع در کشور ما نیز مورد غفلت واقع شده است به طوری که هر ده شخصیت محبوب کودک و نوجوان ایرانی، غیرایرانی است! حرکت این چند سال نشان داد که می‌توان در این نبرد نابرابر مقاومت کرد و به موفقیت رسید.

ما با همه وجودمان اهتمام داریم تا مسیر پیشرفت صنایع فرهنگی کشورمان با اولویت زنجیره محصولات شخصیت محور (با گردش مالی ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی در کشور و در برگیری بیش از ۳۰ صنعت تولیدی و خدماتی) از پویانمایی و بازی؛ تا پوشاک، اسباب بازی و شهرهای بازی آغاز شود و به زودی شاهد این باشیم پهلوانان و قهرمانانی از جنس خودمان در خانه‌های این سرزمین و در کنار فرزندان ایران اسلامی و انقلابی جای گیرند.

حضرت آقا! از شما که در این سال‌ها حامی این جریان و سایر حرکت‌های جوانان کشورمان همچون هسته‌ای، سلول بنیادی، موشکی، نانو، واکسن و… بوده‌اید با تمام وجود ممنون و قدردانیم. و همچنین سپاسگزار حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردم عزیزمان از فرزندان خود که در جبهه تولید در حال نبردند هستیم. امید است تا سیاستگذاران فرهنگی و کارگزاران اجرایی کشور نیز نقش تاریخی خود را در این عرصه ایفا نموده و با حمایت، پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر سربازی فرهنگیِ فعالین این صنعت، خود را در این حرکت جهادی مبارک سهیم نمایند. ان شا الله.

بر همان عهد که بستیم برآنیم هنوز»

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40280
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
مزیت‌گرایی هوشمند چیست و چه اهمیتی دارد؟
گزارشی درباره اثرات تولیدات دانش بنیان؛

مزیت‌گرایی هوشمند چیست و چه اهمیتی دارد؟

22فروردین
دیگر واردات واکسن نداریم!/رقابت با برندهای جهانی
درپی پیوستن ایران به جمع صادرکنندگان واکسن:

دیگر واردات واکسن نداریم!/رقابت با برندهای جهانی

25بهمن
رشد دوبرابری تولیدات نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی طی ۵ سال
رئیس هیئت‌مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

رشد دوبرابری تولیدات نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی طی ۵ سال

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.