• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
پیش بینی کارشناس بازار سرمایه از روند معاملات بورس تا پایان سال جاری:

به نظر می رسد اصلاحی که بازار در پیش گرفته بود به پایان رسیده باشد

  • کد خبر : 27111
  • 14 مهر 1400 - 13:22
به نظر می رسد اصلاحی که بازار در پیش گرفته بود به پایان رسیده باشد
اکنون به نظر می رسد اصلاحی که بازار در پیش گرفته بود به پایان رسیده باشد و سقف قبلی که کانال یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد بود را به عنوان هدف نخست در پیش بگیرد، در مرحله بعد کانال یک میلیون و ٧٥٠ هزار واحد را می توان برای هدف دوم شاخص بورس در نظر گفت.

به گزارش صدای حوزه، «سهیل کلاهچی» امروز (چهارشنبه) در گفت و گویی روند معاملات بورس تا پایان سال جاری را مورد پیش‌بینی قرار داد و افزود: بازار سرمایه از خرداد ماه رشد معقولی را تجربه کرد و در این مدت برای یک ماه وارد مدار نزولی شد، این روند در ابتدا منجر به نگرانی سهامداران شد در حالی که بازار نیاز به چنین اصلاحی داشت و روند آن چندان نگران کننده نبود.

وی با تاکید بر اینکه روند نزولی صورت گرفته در بازار اصلاحی به موقع و منطقی بود، گفت: فعالان بازار باید به این موضوع واقف باشند که وقتی معاملات بازار با سرعت بالا در حال رشد است به طور حتم اصلاح پرشتابی هم در انتظار آن خواهد بود، روند اصلاحی بازار سهام در شهریور ماه رخ داد که اصلاح صورت گرفته بسیار شدید بود و سبب نگرانی سهامدارانی در بازار شد که طی سال گذشته متحمل ضرر و زیان سنگین در بازار شدند.

به گفته کلاهچی، وجود چنین روند اصلاحی در بازار نشان دهنده آن است که رشد صورت گرفته در بازار طی چند ماه گذشته بسیار پرشتاب بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: تا قبل از ایجاد روند اصلاحی در بازار، برخی از تحلیل‌ها نشان‌دهنده ورود احتمالی شاخص بورس به مدار اصلاحی بود؛ در حالی که چنین اتفاقی رخ نداد و بازار به راحتی ضمن شکستن مقاومت‌های پیش رو به روند صعودی خود ادامه داد؛ در نهایت یکباره شاهد ایجاد روند اصلاحی سنگین در معاملات شهریور ماه بازار سهام بودیم.

وی روند بازار را مورد پیش بینی قرار داد و افزود: روند معاملات بازار سهام تا پایان سال ۱۴۰۰ چندان نگران کننده نیست و می توان شاهد شرایطی مثبت در این بازار برای سرمایه گذاری باشیم.

کلاهچی اظهار داشت: اکنون به نظر می رسد اصلاحی که بازار در پیش گرفته بود به پایان رسیده باشد و سقف قبلی که کانال یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد بود را به عنوان هدف نخست در پیش بگیرد، در مرحله بعد کانال یک میلیون و ٧۵٠ هزار واحد را می توان برای هدف دوم شاخص بورس در نظر گفت.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ با توجه به وضعیت فعلی معاملات بورس به نظر می رسد که برآیند کلی بازار تا پایان سال مثبت باشد و نباید چندان نگران روند فعلی این بازار بود.

وی گفت: با توجه به وجود رکود اقتصادی در کشور، بحث هایی که می توانند روند صعودی یا نزولی بازار را تحت تاثیر خود قرار دهند در ۶ ماه دوم سال ضعیف تر عمل خواهند کرد.

کلاهچی تاکید کرد: برای مثال اکنون کشور درگیر رکود تورمی است، تورم محرک رشد بورس است و می تواند این بازار را در مدار صعودی قرار دهد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط رکود تورمی نمی توان انتظار روندی پرقدرت را در بازار داشت اما به نظر می رسد که روند این بازار تا پایان سال صعودی باشد.

وی ادامه داد: نمی توان پیش بینی دقیقی را از کانال شاخص بورس تا پایان سال اعلام کرد اما احتمال شکست سقف تاریخی شاخص بورس تا پایان سال یا ابتدای سال آینده زیاد است.

کلاهچی به مقایسه روند معاملات بورس در سال جاری پرداخت و گفت: در شرایط رکودی فضای حاکم در معاملات بازار آرام تر است و معاملات پر رونقی در هیچ یک از بازارهای سرمایه گذاری رخ نمی دهد.

به گزارش ایرنا، شاخص کل بازار بورس روز دوشنبه (۱۲ مهرماه) با هشت‌هزار و ۳۶ واحد افزایش در جایگاه یک‌میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27111
  • منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

31فروردین
انتشار صورت مالی ۳۱۳ شرکت دولتی در سامانه کدال
06فروردین
بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!
به بهانه حال خراب این روزهای بازار سرمایه؛

بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!

29اسفند
رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی ۱۴۰۰

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.