• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7

شستا هم هپکو را قبول نکرد

  • کد خبر : 23546
  • 09 شهریور 1400 - 11:34
شستا هم هپکو را قبول نکرد
سرپرست شرکت شستا در نامه‌ای اعلام کرد هیأت مدیره شستا پیش‌نویس قرارداد و اگذاری شرکت هپکو از سازمان تأمین اجتماعی به شستا را نپذیرفت.
به گزارش صدای حوزه، شرکت تولید تجهیزات سنگین راهسازی، هپکو که در سال ۱۳۵۱ در اراک راه‌اندازی شد و یکی از شرکت‌های مهم تأمین‌کننده ماشین‌آلات سنگین راهسازی نظیر لودر، بولدوزر، غلتک، بیل‌های مکانیکی و دیگر ادوات راهسازی بود، بعد از تصمیم دولت به واگذاری دچار زوال شد به گونه که این شرکت سه بار از سوی سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد اما در هر سه بار خریداران نتوانستند به تعهدات خود در پرداخت اقساط عمل کنند، در نتیجه شرکت هپکو دوباره به دامن دولت برگشت. در آخرین واگذاری قرار شد ۶۰ درصد از سهام دولتی هپکو در قبال بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به تأمین اجتماعی واگذار شود و سازمان تأمین اجتماعی هم درنظر داشت این شرکت را به زیرمجموعه خود یعنی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا بدهد، اما سرپرست شستا از مخالفت هیأت مدیره این شرکت با پذیرش هپکو خبر داده است.

البته کارشناسان می‌گویند تا زمانی که شرکت هپکو دولتی بود، به خاطر منع ورود ماشین‌آلات سنگین راهسازی خارجی، بازار انحصاری داشته و سرپا بود، اما بعد از و اگذاری به بخش خصوصی، واردات ماشین‌آلات خارجی آزاد شده بنابراین امکان رقابت نبود. از طرفی نداشتن تکنولوژی روز برای ساخت موتور این ماشین‌آلات و همچنین رکود اقتصادی و رکود طرح‌های عمرانی مزید بر علت شده تا تقاضا برای خرید ماشین‌آلات راهسازی کاهش پیدا کند و همه این عوامل باعث عدم موفقیت هپکو شده است. 

نامه عدم پذیرش هپکو توسط شستا

در نامه سید ضیاءالدین شجاعی برهان سرپرست و نائب رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا به انصاری سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس واوراق بهادار آمده است؛ در مورد فروش سهام هپکو توسط سازمان تأمین اجتماعی به اطلاع می‌رساند پیش‌نویس مورد اشاره توسط سازمان تأمین اجتماعی تهیه و برای اظهارنظر به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ارسال شده بود که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، مورد مخالفت هیأت مدیره شستا قرار گرفت. 

طبیعی است که شستا در صورتی که براساس صرفه و صلاح تصمیمی در این رابطه اتخاذ نماید، خود را ملزم به رعایت تمامی ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان بورس و اوراق بهادار می‌داند و در چهارچوب آن عمل خواهد کرد. 

همچنین یادآور می‌شود با توجه به فضای رسانه‌ای، اطلاعات معتبر و متقن در مورد اطلاعات شستا را از مراجع ذیصلاح شرکت دریافت و مورد استناد قرار دهید. متن نامه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

هپکو

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=23546
  • منبع : farsnews.ir

مطالب مرتبط

31فروردین
انتشار صورت مالی ۳۱۳ شرکت دولتی در سامانه کدال
06فروردین
بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!
به بهانه حال خراب این روزهای بازار سرمایه؛

بلایی که دولت “تدبیر و امید”بر سر بورس آورد!

29اسفند
رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی ۱۴۰۰

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.