• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
یادداشت رسانه:

عصر ارتباطات و ضرورت جهاد تبیین در دهکده جهانی

  • کد خبر : 41006
  • 27 فروردین 1401 - 19:05
عصر ارتباطات و ضرورت جهاد تبیین در دهکده جهانی
وظیفه‌ی ما جهاد تبیین است، ما باید ماهیت تمدن غرب و حاکمان آن را به جامعه‌ی جهانی بشناسانیم و بخصوص به افراد جامعه در زمینه‌ی نحوه‌ی رویارویی با بمباران اطلاعات، آگاهی دهیم.

به گزارش صدای حوزه، عصر کنونی، عصر ارتباطات است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی، مردم جهان همانند افراد یک دهکده از کوچک‌ترین اتفاقات و اخبار سایر مناطق جهان در کمترین زمان، آگاه می‌شوند. دهکده‌ی جهانی اصطلاحی است که اولین بار، «مارشال مک‌لوهان»  اندیشمند کانادایی آن را ابداع کرد.

حاکمان تمدن غرب با ساخت ماهواره و ایجاد فضای مجازی درصدد ایجاد این دهکده‌ی جهانی‌اند. دهکده‌ای که با ایجاد سپهر اطلاعاتی در آن، بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را ‌طوری که منافع آن‌ها را تأمین می‌کند، در آن منتشر کرده و بر اندیشه و افکار بشر استیلا پیدا کنند و بدین‌ وسیله صاحب حکومت جهانی گردند. اما به نظر شهید آوینی، آنان هیچ‌گاه به این خواسته‌، نخواهند رسید، زیرا تمدن غرب همچون طبلی توخالی است که سروصدای زیادی دارد، اما درونش تهی است.

براساس مقاله‌ی «انفجار اطلاعات» این شهید بزرگوار، دهکده‌ی جهانی غرب و دژ اطلاعاتی آن همانند خانه‌ی عنکبوت، سست و بی‌اساس است و با وزش نسیمی فرو می‌ریزد؛ فقط کافی است تا عنصر اعتماد مردم از آن سلب شود.

عصر ارتباطات و نحوه برخورد با آن

بنابراین بهتر است در عصر ارتباطات به‌جای فرار از فضای مجازی یا دهکده‌ی جهانی، با این واقعیت روبرو شویم ولی از این اسلحه به نفع خودمان استفاده کرده و هویت غرب را آشکار نماییم. اکنون همان‌طور که رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) فرمودند وظیفه‌ی ما جهاد تبیین است، ما باید ماهیت تمدن غرب و حاکمان آن را به جامعه‌ی جهانی بشناسانیم و بخصوص به افراد جامعه در زمینه‌ی نحوه‌ی رویارویی با بمباران اطلاعات، آگاهی دهیم.

آنان باید بدانند که در عصر ارتباطات و فضای مجازی، نباید یک شهروند چشم و گوش بسته و مطیع محض باشند؛ بلکه باید قدرت تحلیل انتقادی داشته و اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهند تا فریب نقشه‌های دشمن را نخورند و بتوانند آن را خنثی نمایند.

این بیان شهید والامقام که: «هرکه می‌خواهد ما را بشناسد، داستان کربلا را بخواند»، بیانگر درس‌آموزی از واقعه‌ی عاشوراست؛ زیرا امام حسین (ع) و یاران باوفایش باوجود تعداد کم و امکانات محدود در مقابل ظلم یزید ایستادند و تسلیم بیعت با او نشدند. یزید با داشتن سپاهیان و امکانات فراوان، قصد داشت ندای اسلام را نابود کند، اما با کشتن امام (ع) و یارانش، آوازه‌ی رسوایی خود را سر داد و پایه‌های حکومت خود را ویران نمود.

حاکمان تمدن غرب و اصحاب رسانه‌ی آن‌ها نیز، با ایجاد دهکده‌ی جهانی بر این باورند که اندیشه و باورهای افراد را در سرتاسر جهان تحت سیطره‌ی خود درآورند؛ اما طبق سنت الهی، همان‌گونه که واقعه‌ی عاشورا معادلات یزیدیان را برهم زد، آنان نیز درمی‌یابند که معادلات آن‌ها نادرست بوده است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، به‌زودی هیمنه‌ی آمریکا و استکبار جهانی فرو خواهد ریخت؛ زیرا خداوند «بندگان صالحش» را وارث زمین و «حکومت جهانی» می‌داند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41006
  • نویسنده : الهه دهقانی
  • منبع : ندای اصفهان

مطالب مرتبط

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

01خرداد
عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!
حال خوش مدعیان عدالت در فضای مجازی؛

عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.