• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

3
یادداشت؛

جلسات هیأت دولت را پخش زنده کنید / بورس همچنان منتظر تغییر روند!

  • کد خبر : 31666
  • 28 آبان 1400 - 19:35
جلسات هیأت دولت را پخش زنده کنید / بورس همچنان منتظر تغییر روند!
پیشنهاد قوی و اصلی در راستای اعتمادسازی و شفاف سازی یک دولت مردمی را در این می بینم که جلسات هیات دولت را مثل جلسات علنی مجلس، بشکل پخش زنده برگزار کنند، که همزیستی حداکثری مردم با مساله های جاری بر کشور، می تواند در اعتمادسازی و همراه سازی مردم نقش بی بدیل و اساسی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام وحید حاجی آقازاده با انتشار یادداشتی کوتاه، پیشنهاد خوبی را برای اعتماد سازی و شفاف سازی هرچه بیشتر دولت مردمی مطرح کرده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

با حذف همه مقدمات، بعد از گذشت چند ماه از آغاز فعالیت های دولت آقای رییسی، بیان این چند نکته را ضروری می دانم.

۱) این یک قانون است که مردم تحمل عدم یقین را ندارند و شفاف سازی و اطلاع رسانی به روز و کارآمد، رسالت دولت است و ماجرای عدم شفافیت در ماجراهایی که برای مردم، تبدیل به مساله شده، از تاسف بار ترین نکات ضعف مدیریتی است که در فاجعه بورس، علیرغم تاکیدات رییس جمهور بر گفتگوی شفاف و ملموس و عددیِ با مردم، هنوز برای مردم ناخوانا و مبهم مانده و شاهدیم که جرقه های کم اعتمادی در مورد بورس گاه گاه خودی نشان می دهند.

۲) جراحی و کوچک سازی و اعطای قدرت بر سیستم فرسوده نهادهای نظارتیِ اکثرا موازی که علیرغم تکثّرشان، کارآمدی های لازم را ندارند، یکی از بایدهای زمین مانده است؛ در حالیکه همه می دانیم به شکلی حداکثری، نهاد نظارتی داریم ولی در عین حال به شکلی حداقلی، ناظر واقعی داریم و احساس امنیت برای تخلف و متخلّف، یکی از پارادوکس های علنی دولت مردمی است و لازم است همین دولت مردمی بجای عوض کردن پانسمانِ همین نهادهای تکرای غیرکارآمد، تن به جراحی منجر به کارآمدی مطلوب بدهد.

۳) اقتصادفهم ها و مدیران اقتصادی دولتی، باید مردمی ترین مدیران دولت باشند و در دل مردم بودن همین مدیران اقتصادی، به اندازه مردمی بودن شخص رییس جمهور، اثر و ارزش دارد چرا که فهم درست از مسائل اصلی اقتصادی و تصمیمات درست، اولویت اول می باشد و الا که مدیران با اعتکاف در دفاترشان و غرق شدن در فروش وعده های بعضا غیر مستجاب راه به جایی نخواهند برد.

پیشنهاد برای شفاف سازی دولت مردمی

۴) پیشنهاد قوی و اصلی در راستای اعتمادسازی و شفاف سازی یک دولت مردمی را در این می بینم که جلسات هیات دولت را مثل جلسات علنی مجلس، به شکل پخش زنده برگزار کنند که همزیستی حداکثری مردم با مساله های جاری بر کشور، می تواند در اعتمادسازی و همراه سازی مردم نقش بی بدیل و اساسی را داشته باشد. باشد که رستگار شویم…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31666
  • نویسنده : حجت الاسلام وحید حاجی آقازاده

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.